Algemene voorwaarden

September 2024

I.         Algemene Bepalingen

1.     De website www.stichtingconnect.nl is eigendom van Stichting stichting Sport, Cultuur en Jongerenwerk (hierna: Connect), statutair gevestigd te Barneveld, en geregistreerd in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 90783441.

2.     De website www.stichtingconnect.nl is een platform dat gebruikt wordt door Connect om de krachten te bundelen van aanbieders van Jongerenwerk, gezondheid, sport en cultuur binnen de gemeente Barneveld. Naast het aanbieden van eigen activiteiten en diensten binnen voornoemde domeinen, onder meer als jongerencentrum (Villa29) alsmede een kennisbank.

3.     Het doel van het platform is om de betrokken partijen, binnen de gemeente Barneveld meer zichtbaarheid te geven als aanbieder van activiteiten binnen  één van voornoemde domeinen bij een breder publiek. Personen die zich via het platform aanmelden noemen we ‘deelnemers’. Een deelnemer kan zich aanmelden zonder account.

4.     De algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere rechtsbetrekking tussen Connect en u als ‘aanbieder’ op het platform (hierna: Gebruiker). Door gebruik te maken van onze website en gebruik te maken van de daarop aangeboden dienst, wordt u geacht deze algemene voorwaarden te accepteren.

5.     Gebruiker heeft een account nodig om activiteiten te kunnen plaatsen. Met dat account kunt u inloggen op alle platformen van onze partner Cultuur- & Sportstimulering Nederland. Dat hoeft u niet te doen. Gebruiker is geen vergoeding verschuldigd voor het gebruik van deze website. Na de plaatsing van een activiteit wordt de organisatie van Gebruiker getoond op de sociale kaart van de gemeente Barneveld.

6.     Deelnemers sluiten voor het deelnemen aan een activiteit die via het platform wordt bemiddeld, rechtstreeks een ‘overeenkomst’ met u als aanbieder. Ouders, dan wel een wettelijk vertegenwoordiger, doen dit voor minderjarige kind(eren).

• U biedt onder eigen naam en verantwoordelijkheid de activiteit aan. Dit houdt onder meer in dat Gebruiker zelf verantwoordelijk is voor de kwaliteit van de dienstverlening of uitvoering van deze overeenkomst. Dit houdt in dat Gebruiker zich aan de gemaakte afspraken met de deelnemer(s) moet houden en dat de dienstverlening voor eigen rekening en risico wordt uitgevoerd. Gebruiker is zelf verantwoordelijk voor bijvoorbeeld het afsluiten van de benodigde verzekeringen. Connect is niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor de uitvoering van de activiteit en/of de uitvoering daarvan.

7.     Gebruiker is de verwerkingsverantwoordelijke, zoals bedoeld in de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), voor direct of indirect ontvangen persoonsgegevens van deelnemers. U dient zich bij de verwerking van persoonsgegevens te houden aan relevante wet- en regelgeving, waaronder de AVG.

8.     Alle intellectuele eigendomsrechten van de website, de aangeboden informatie c.q. de aangeboden content behoren toe aan Connect alsmede aan de gebruiker die de content heeft geplaatst.

9.     Connect draagt zorg voor een goed functionerende website. Het kan echter gebeuren dat de website op enig moment niet goed functioneert of dat gegevens niet goed worden verstuurd aan de betrokken partij. Connect is in dat geval niet aansprakelijk voor de gevolgen daarvan voor Gebruiker. Uiteraard spant Connect zich in om (technische) storingen zo snel als mogelijk weer op te lossen, zodat de website weer optimaal functioneert.

10.  Gebruiker begrijpt dat het platform niet bedoeld is om te gebruiken voor het verspreiden van materiaal met een smadelijk, lasterlijk, beledigend, racistisch, discriminerend, obsceen of (be)dreigend karakter.

11.  Gebruiker dient de website alleen te gebruiken op de manier zoals deze wordt aangeboden c.q. de dienst wordt aangeboden. Ieder ander vorm van gebruik is oneigenlijk en daarmee verboden. Overtreding van deze regel geeft Connect de mogelijkheid een aanbieder uit te sluiten van het platform.

12.  Gebruiker begrijpt dat de te plaatsen content niet in strijd mag zijn met de in Nederland geldende wet- en regelgeving.

13.  Gebruiker vrijwaart Connect van alle aanspraken van derden met betrekking tot door Gebruiker verstrekte informatie c.q. content c.q. in te laden informatie c.q. de verleende dienst en/of activiteit.

14.  Wachtwoorden behorende bij een inlogaccount wordt alleen verstrekt aan Gebruiker. Indien het vermoeden bestaat dat het inlogaccount niet gebruikt wordt door Gebruiker, maar door een derde of niet gevolmachtigd persoon, heeft Connect het recht om het gebruik van dat specifieke account te blokkeren. Dit geldt evenzo indien het vermoeden bestaat dat het account voor oneigenlijk gebruik wordt aangewend.

15.  Connect sluit haar aansprakelijkheid jegens Gebruiker uit, behoudens de gevallen waarin zij volgens de wet aansprakelijk is. Mocht aansprakelijkheid vast komen te staan, dan is deze aansprakelijkheid beperkt (voor zover niet in strijd met de wet) tot het bedrag waartoe haar verzekering bereid is tot uitkering over te gaan, dan wel een bedrag van € 1.000,00 indien haar verzekeraar daartoe niet bereid is.

16.  Connect is gerechtigd deze Algemene Voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen. De meest actuele Algemene Voorwaarden worden op de website www.stichtingconnect.nl gepubliceerd. Indien Gebruiker gebruik blijft maken na wijziging en/of aanvulling van deze Algemene Voorwaarden, accepteert de Gebruiker daarmee de gewijzigde en/of aangevulde Algemene Voorwaarden.

II.         Enkele bijzondere bepalingen

Administratieve afwikkeling betalingen deelnemers

17.  Gebruiker kan er voor kiezen de gevraagde vergoeding per deelnemer administratief te laten afhandelen door Connect. De hoogte van de door deelnemer te betalen vergoeding is afhankelijk van de door Gebruiker bepaalde prijs voor een activiteit. Gebruiker krijgt in dat geval in een eigen omgeving een financieel overzicht.

18.  Indien Gebruiker ervoor kiest om de betaling administratief door Connect te laten afhandelen, dan wordt dit bedrag verhoogd met administratiekosten in verband met kosten voor de door Connect ingeschakelde betaaldienst (nu: Mollie).

19.  De genoemde bedragen door Gebruiker op de website voor een activiteit is inclusief btw.

20.  Gebruiker kan in het geval Connect de administratieve afwikkeling verzorgd, na afloop van de activiteit een factuur sturen aan Connect voor doorbetaling van de Connect in beheer gehouden gelden van de deelnemers. Op de factuur dient een betaaltermijn van 7 dagen te worden aangehouden.

Ondersteuning account Gebruiker

21.  Connect heeft toegang tot het account van Gebruiker, zodat zij ondersteuning kan verlenen indien Gebruiker tegen problemen aanloopt op het gebied van inlog, data, deelnemers, activiteit, etc. De toegang tot het account is beperkt tot een aantal medewerkers van Connect.

22.  Connect maakt gebruik van een back-up systeem.

23.  Connect aanvaardt dat het back-upsysteem alleen de functionaliteiten en overige eigenschappen bevat en dat de data enkel op de wijze worden opgeslagen en geplaatst zoals deze wordt aangetroffen binnen het account op het moment van gebruik van het account. Gebruiker kan deze back-up data inzien. Bewerking van de data is echter uitgesloten.

24.  Connect is nimmer gehouden een back-up terug te lezen alsmede niet verplicht enig ander onderzoek te doen naar de (data op de) back-up. Connect kan op verzoek van Gebruiker over gaan tot het geheel of gedeeltelijk terugplaatsen van de back-up. Voor het uitlezen, onderzoeken en terugplaatsen van een back-up kan Connect aanvullende kosten in rekening brengen bij Gebruiker.

Zin om iets te doen?
Vind een activeit bij jou in de buurt!